Jakie krzesło obrotowe do pracy za biurkiem
Praca przy biurku potrafi zniszczyć kręgosłup. Poważne schorzenia powstaną dopiero po długotrwałym siedzeniu na niewłaściwym krześle. Różne negatywne odczucia w mięśniach i w kręgosłupie pojawiają się szybciej, bo nieraz już po kilku dniach za biurkiem. Dobrym wyborem jest krzesło obrotowe. Jeśli jednak jest to praca po 8 godzin dziennie, to nie każde będzie idealne.
Ergonomiczne krzesła obrotowe – najlepsze do pracy
Krzesło powinno być ergonomiczne, czyli jego budowa powinna być dopasowana do kształtu ludzkiego ciała. Musi zapewniać wygodę i solidne oparcie dla kręgosłupa. Najważniejsze cechy dobrych krzeseł obrotowych do pracy to:
- wysokie oparcie,
- regulacja wysokości,
- wyprofilowane oparcie,
- podłokietniki.
Oparcie powinno sięgać do łopatek, czyli podpierać cały tułów. Są także modele zapewniające podparcie dla karku i głowy. Takie krzesła biurowe zapewniają jeszcze więcej poczucia komfortu. Zagłówek pozwala na chwilę odprężenia w czasie krótkiej przerwy przy pracy. Oparcie powinno być wyprofilowane, czyli wypukłe w dolnej części. W chwili odprężenia przydają się też podłokietniki. Krzesła obrotowe, które nie należą do ergonomicznych, też mogą być dobrym zakupem. Jednak nie dla osób, które będą spędzać wiele godzin na pracy przy biurku.
Krzesła biurowe obrotowe z regulacją
Możliwość regulacji wysokości siedziska pozwala dopasować krzesło do wzrostu człowieka. Można je też ustawić optymalnie względem blatu, na którym się pracuje. Jest to najważniejsza regulacja. Jednak takich elementów, które pozwalają przystosować krzesło obrotowe do konkretnej osoby, powinno być więcej. Im jest ich więcej, tym bardziej wygodne jest krzesło. Bardzo ważna jest możliwość regulacji odchylenia oparcia. Pozwala to zmieniać nieco pozycję w trakcie pracy. Kręgosłup się męczy, jeśli musi być cały czas w jednej pozycji. Niekiedy może być też możliwość zmiany głębokości siedziska. To także jest przydatne, bo można wybrać najwygodniejsze ustawienie. Jeśli krzesła biurowe mają zagłówki, to i one powinny być regulowane. Przy pewnych już problemach z odcinkiem szyjnym kręgosłupa warto mieć na uwadze wybór takich modeli.
Wygodne i solidne krzesło do pracy
Inne ważne cechy, które warto uwzględnić, to mocny stelaż i miękkie siedzisko. Krzesło powinno być meblem solidnym. Głównym elementem, który ma wpływ na tę solidność, jest stelaż, czyli metalowa konstrukcja, na której umocowane są siedzisko i oparcie. Krzesło obrotowe z miękkim siedziskiem, czyli np. z pianki, jest wygodniejsze niż takie z siedziskiem z plastiku. W czasie wielogodzinnej pracy lepiej nie siedzieć na czymś twardym. Także pozostałe, wspomniane już, elementy mają wpływ na wygodę. To te cechy, które sprawiają, że krzesło jest ergonomiczne. Dla maksimum wygody warto, by krzesło biurowe miało regulowany zagłówek oraz szerokie podłokietniki. Możliwość obracania się wraz z krzesłem i kółka to zapewnienie swobody ruchu. Jednak w pełni docenić to można, jedynie jak jest to model wygodny i solidny.
Ergonomiczne krzesła do pracy biurowej to ważna inwestycja. Dla pracowników czy dla siebie do pracy w domu warto wybierać to, co najlepsze. Pozycja siedząca nie jest naturalna i mocno obciąża kręgosłup. Dobre krzesła biurowe zapobiegną schorzeniom kręgosłupa. Praca przy biurku stanie się przyjemniejsza i mniej męcząca. Nie zastąpią ruchu na świeżym powietrzu czy innych działań dla zdrowia. Jednak gwarantują, że przez pracę za biurkiem stanu kręgosłupa się nie pogorszy. Warto je wybierać nie tylko do pracy przy komputerze, ale zawsze, kiedy za biurkiem spędza się wiele godzin.